דור – דיור מוגן

סימן שאתה צעיר: פעילות גופנית בגיל השלישי

סימן שאתה צעיר: פעילות גופנית בגיל השלישי

הדיירים בבתי הדיור המוגן של רשת דור נהנים מחוויית מגורים מושלמת ויוקרתית, מיחס אישי וחם, מדירות מרווחות ומאובזרות היטב, ממערך רפואי מקיף, ממתקנים חדישים ומשלל הפעלות ופעילויות כמו הרצאות, חוגים, סדנאות וכמובן גם מפעילות גופנית. בכתבה זו נסביר מה החשיבות של פעילות גופנית בגיל השלישי ונרחיב על האפשרויות העומדות בפני הדיירים בדור כרמל ובדור טבעון.

 

למה כל כך חשובה פעילות גופנית בגיל השלישי?

פעילות גופנית חשובה בכל גיל, החל מגיל צעיר, ומומלץ לשלב אימונים גופניים כחלק בלתי נפרד מאורח החיים. ראוי לציין כי פעילות גופנית בגיל השלישי חשובה במיוחד, מאחר שהיא מבטיחה יתרונות רבים לבני גיל הזהב, והיא נועדה לשפר את איכות החיים, למנוע מחלות ולהפחית תסמינים של בעיות בריאותיות חמורות כמו סוכרת ולחץ דם גבוה. 

בנוסף לזאת, הפעילות הגופנית בקרב בני הגיל השלישי משפרת את מצב הרוח, מחזקת את הגוף, משפרת את הכושר הגופני, מחזקת את המערכת החיסונית, מגבירה גמישות מפרקים, יציבות ויכולות מוטוריות ומסייעת בשמירה על משקל תקין. כמו כן, הפעילות הגופנית המותאמת לגיל השלישי נחשבת לכלי שיקומי יעיל, היא מסייעת בהתמודדות של מבוגרים עם מגוון פציעות ומחלות, ומאפשרת חזרה לשגרה תפקודית בזמן קצר יותר.

 

מהם היתרונות בהתעמלות בגיל מבוגר?

כדי לשפר את הבריאות וליהנות מאורח חיים איכותי וטוב חשוב לשלב פעילות גופנית, גם בגיל השלישי. יש מגוון רחב של יתרונות בפעילות גופנית בגיל הזהב, להלן היתרונות העיקריים:

  • שיפור כושר בגיל השלישי וחיזוק שרירי הגוף.
  • חיזוק העצמות והפחתת הסיכון לשברים בעת נפילה או מכה.
  • הפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.
  • שיפור התפקוד של מערכת הנשימה.
  • הורדת הסיכון למחלות קשות כמו סוגים שונים של סרטן, יתר לחץ דם, שבץ מוחי, סוכרת ומחלות לב כליליות.
  • שמירה על משקל תקין.
  • שיפור היכולות הקוגניטיביות.
  • שיפור גמישות המפרקים.
  • שיפור התפקוד של מערכת שיווי המשקל.
  • שיפור מצב הרוח.
  • שימור ניידות בגיל הזהב.
  • חיזוק ושיפור הדימוי העצמי.
  • יצירת קשרים חברתיים במהלך הפעילות.

 

האפשרויות העומדות בפני דיירים בדור טבעון ודור כרמל

חוגי התעמלות במים

הדיירים בדור טבעון ודור כרמל מוזמנים להשתתף בחוגי התעמלות שונים המתקיימים בבריכת השחייה המחוממת. חוגי התעמלות במים מתאימים מאוד לגיל השלישי, והפעילות מותאמת לרמת הכושר הגופני של הדיירים ומסייעת בשיפור הסיבולת האירובית והגמישות, העלאת הדופק, חיזוק השרירים ושיפור יכולות הקואורדינציה.

חדר כושר

מגוון המכשירים והציוד בחדרי הכושר בדור טבעון ודור כרמל מותאמים לגיל השלישי ומאפשרים לדיירים לשמור על כושר גופני, לחזק את הגוף והשרירים, לשפר יציבות וגמישות ולחטב את הגוף.

חוגי ספורט יוגה ותנועה

רבים מהדיירים בדור טבעון ודור כרמל משתתפים באופן קבוע בחוגי הספורט והתנועה המתקיימים באולם ההתעמלות או בחוץ. רשת הדיור המוגן המובילה מציעה לדיירים חוגים שונים כמו יוגה, מחול, פילטיס ועוד.

 

האם פעילות גופנית בגיל השלישי היא המלצה או מחויבות?

משרד הבריאות בישראל פרסם לאחרונה חוזר העוסק באורח חיים בריא בגיל השלישי, וההמלצה היא לשלב פעילות גופנית בשגרה היומית של כלל המבוגרים בארץ. גם ארגון הבריאות העולמי ממליץ למבוגרים לעסוק בפעילות ספורטיבית המתאימה למצבם הבריאותי ולגילם, והדיירים יכולים להחליט האם ברצונם להשתתף בחוגי הספורט והתנועה ולשמור על כושר במתקנים המשוכללים העומדים לרשותם.

 

איך יודעים שלא חורגים מהמותר בפעילות הגופנית?

חשוב להדגיש כי פעילות ספורטיבית בגיל השלישי חייבת להתחיל בצורה הדרגתית ולהתאים למצב הבריאות של האדם. כדי שלא לחרוג מהמותר בפעילות הגופנית חשוב להתייעץ עם הרופא המקצועי בבית הדיור המוגן, ועל פי דברי המומחים כדאי לעסוק בפעילויות גופניות כאלו ואחרות לפחות שלוש פעמים בשבוע, כאשר המטרה צריכה להיות לפחות 150 דקות של פעילות אירובית בעצימות בינונית במהלך השבוע.

אם הדיירים מתקשים לעמוד ב-150 דקות אימון מדי שבוע יש לבנות עבורם תוכנית אימונים מותאמת אישית. כמו כן, הפעילות הגופנית בבתי הדיור המוגן נעשית תחת השגחה ועל ידי אנשי מקצוע מנוסים, ובכל בית דיור מוגן יש מענה רפואי זמין ומסביב לשעון.

כאשר חורגים מהמותר עלולים להרגיש כאבים, לסבול מתשישות, משרירים מכווצים ומתחושה כללית לא טובה. לכן, בני הגיל השלישי חייבים להקשיב לגופם, להקפיד על הוראות המאמנים ולהימנע מעומס יתר בפעילות וכדאי לוותר על אימונים אינטנסיביים המתאימים בעיקר לגיל צעיר.

רשת הדיור המוגן דור מבית קבוצת שוסטר מזמינה אתכם לחוויית מגורים בסביבה ירוקה, מול נוף פסטורלי ועוצר נשימה, בבית דיור מוגן בחיפה או בקריית טבעון. המגורים בבתי הדיור המוגן מבטיחים איכות חיים גבוהה לבני גיל הזהב עם חדרים פרטיים בסטנדרטים גבוהים במיוחד, מתקנים חדישים ושפע של חוגים ופעילויות לגיל השלישי.

לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם:

אולי יעניין אותך גם
הסתגלות
הרפתקה ביערות וינה

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם